lördag 11 november 2017

Att tala om målning på ett annat språk. / To discuss the art of painting in another language.



Jag har tänkt lite på inlärning. Det måste vara kul för att man verkligen ska få saker att fastna antingen hjärnans eller kroppens minne. Igår kväll satt jag och målade och fick för mig att jag skulle försöka använda den lilla kymriska jag har snappat upp. Det blev ömsom en lite trög video, ömsom lite kul. Men klart är det att jag har tillägnat mig en liten del av detta keltiska språk. Kanske jag gör en liknande video på tyska, isländska eller danska framöver?

English:

I have given the process of learning some thought. It needs to be fun in order to get things to stick either in your brain or your body's memory. Yesterday I was painting a little and got this idea that I would try to use the little Welsh I know. It became both a rather dull and sometimes rather entertaining video. But it is clear that I have in fact learned some of this Celtic language. Perhaps I will do a similar video in German, Icelandic or Danish later?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar