onsdag 4 oktober 2017

Konst på stan - del 1. / Art in the city - part 1.

Idag hämtade jag min skylt! Som en del av evenemanget "Konst på stan" ska alla utställare ha en skylt bredvid sitt konstverk när de ställer ut i ett skyltfönster. Inte bara det, de vill ha en kort biografi över utställaren med. Jag får väl ljuga ihop något som får mig att framstå i god dager. Nej, skämt åsido, jag får skriva några ord om hur jag jobbar kanske, och vilka tekniker jag brukar använda och så vidare. Det är nog också bra ifall jag sätter dit ett visitkort på det papperet med, så att fler hittar till bloggen.

 Där kommer min konst att visas. / Here my art will be shown.


Nu kan jag avslöja att mina verk kommer att visas i skyltfönstret hos blomsterbutiken "Grönt & Skönt" på Järnvägsgatan 14 i Landskrona centrum. När Kulturnatten går av stapeln den 13 oktober kommer ni att kunna se några av mina tavlor och inte mindre än 28 andra konstnärers verk i skyltfönster runtom i Landskronas företag och butiker!




English:


Today I collected my sign! As a part of the event "Art in the city" all artists shall have a sign next to their artwork when they are putting it in a display window. Not only that, they also wanted us to write a short biography about the artist as well. I will then fabricate a story which makes me look good. No, jokes apart, I will perhaps write something about how I work with colours and brushes, techniques and so on. I think it will be good to place a business card there too, so more people will find their way to this blog.

Ses vi på stan fredagen 13:e? / Will I see you on Friday the 13th?

Now I can reveal that my works will be on display in the display window at the flower shop "Grönt & skönt" (Green & nice) on Järnvägssgatan 14 in downtown Landskrona. When Cultural Night kicks off on October 13th you will be able to see some of my works and no less than 28 other artists works in display windows at shops and companies around Landskrona!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar