söndag 2 april 2017

...mer än ögat ser / ...more than meets the eye.




Landskrona har haft ett dåligt rykte på grund av de höga siffrorna för brott. 2016 anmäldes inte mindre än 6568 incidenter med våldsamma förtecken, till exempel. I en alternativ värld där det hade funnits robotar förklädda till bilar hade synen jag fick se igår gjort mig tryggare.

Jag passerade en Renault Senica med Autobot-märke på. I den alternativa världen skulle detta kunna ha varit Ratchet. Dessvärre stod jag kanske för länge vid bilen och måttade in en bra bild med min telefon. För en man kom ut och undrade ifall det var något fel på hans bil. Jag lugnade honom med att jag beundrade Autobot-märket på hans bil. Mannen sken upp. Det var i sanning ett ögonblick med hög nördfaktor.

Med det sagt så får vi på allvar tänka över att bli våra egna Autobots. Transformers som genom att vi förnyar våra tankar och handlingar till goda gärningar mot våra medmänniskor i vårt Landskrona, gör staden till en bättre plats.


.

English:


Landskrona have had a bad reputation due to high crime rates. During 2016 no less than 6568 reported incidents of violent nature were reported. In an alternative world where there would be robots in disguise this sight I saw yesterday would have made me feel a lot safer.

I passed a Renault Senica with an Autobot-symbol. In that alternative world this could perhaps be Ratchet. Unfortunately I might have stood still too long to get a good pic. Because a man came out eventually and wondered if there was something wrong with his car. I assured him it was fine, I had just admired his Autobot-symbol. The man lit up. It was truly a moment with great nerd-factor

With that said we need to seriously consider becoming our own Autobots. Transformers that through the renewing of our thoughts and actions into acts of kindness towards our fellow men/women in our Landskrona, make the city a better place.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar