tisdag 7 mars 2017

Så många små... / So many small...

Jag fascineras av andras hantverk. Det kan vara foto, måleri, smide - eller nästan vad som helst. Är det intressant och fint så behöver jag kolla in läget. En rätt så okänd praktik som börjar på att få mer uppmärksamhet är pärlplattor. Ja, pärlplattor! De allra flesta har antingen testat eller hjälpt en mindre människa med att pyssla ihop något alster.

Nuförtiden sitter det alltså personer och pysslar som vuxna, färgade av sin uppväxt har de tagit teman ifrån film och tv-spel till pärlplattans värld. En av dem; Johan Karlgren, driver företaget Pappas Pärlor. Av honom skaffade jag en väldigt bekant krukväxt från Nintendos Super Mario spel under en av alla dessa sci-fi mässor. Det är lite 8-bit pixel känsla över det hela. Det är samma med till exempel 8 Bit Dad i USA. Kolla även in supermariosvamp.blogg.se .

För mig är det inte aktuellt. Men jag kan se en viss tjusning med det, kreativt så att det förslår.



English:

Coming soon...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar