tisdag 3 januari 2017

Kontrollpunkt. / Control point.

Teateransikte på! / Drama face on! 


Slut! Den 22 december tog det slut med jobb (...igen). Då fick jag lämna in den dator och den nyckel som jag hade haft sedan augusti. Lärarjobb är väldigt ostadigt känns det som. Ett par dagar där, en månad här.... med lite tur, en TERMIN där. Och så vidare och så vidare... I jämförelse med butiksvärlden där jag var tidigare, så var man anställd... så länge man inte gjorde en dundertabbe eller butiken upphörde. Det var lite tryggt på ett sätt.

Nu ska jag tillbaka och "gästspela" redan i januari på den skolan jag var på. Men att gästspela och vikariera en dag här och där betalar inte hyran. Det hela påminner lite om orientering, att ta sig från kontrollpunkt till kontrollpunkt. Flyktigt. Snabbt. Jakten är igång igen. Låt oss hoppas att det blir lite mer fast tid. Kanske jag får kontakta IES (International English School) i Lund igen?


Dator och nyckel lämnas in. / Computer and keys are handed in.



English:

Coming soon...




Jobba, jobba, jobba. / Work, work, work.


Alltid sluta med stil. / Always go out in style.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar