måndag 23 januari 2017

Årstidsträd, del 2. / Seasonal tree, part 2

 Funderar på om jag ska grunda allt med akryl och sedan göra detaljer i olja.
/ Wondering if I should have an acrylic base and then do all details in oil.


Processen går vidare. Jag samlar material nu, färg, dukar och sedan ska jag göra en fullständig färgskiss över hur jag vill ha det. Idag blev jag positivt överraskad minsann. Hjälp. Idag hamnade jag i Hyllinge och Helsingborg efter jag skjutsade dottern till skolan. På Bauhaus hade de en rätt utbyggd konstnärssektion, till min förvåning. Precis som Biltema alltså, inte längre bara skruvar, rattar och brädor.

Och där sålde de exakt den färg som jag annars får ta mig till Malmö för - och till ett mycket billigare pris dessutom. Oj! På oljefärgssektionen var allt upphängt efter märke. "Mitt" märke är Windsor & Newton. Man får kolla en extra gång så att det står "water mixable" på dem. Tog nästan fel när jag grabbade mina tre tuber.



Jag var inte helt nöjd med dukarna de hade där. Ok priser men inte rätt format. Färden gick vidare till enorma Väla Center. Där punktmarkerade jag Claes Ohlson, Flying Tigers of Copenhagen och till sist Panduro. Och där! Där hade de intressanta grejer. Längst in i hörnet hade de intressanta mått. En mindre avlång duk på 20x60 cm som när man satte ihop dem bildade en tavla. Väldigt intressant. En längre och större duk på 40x120 fanns också. Fantastiskt. Men också fantastiska priser... 99 SEK/st för de små och härliga 249 SEK/st för de stora.

Jag är väl sisådär "tät" för tillfället. Så det blev inget köp. Kanske det blir lite alternativa lösningar framöver? Jag ska tänka vidare. Men nu har jag åtminstone kommit en bit på vägen, förslag på mått, det finns billig BRA färg att införskaffa senare... inte en dålig dag.





English:


 De hade bara tre dukar framme i rätt storlek. Men visst kan det bli "en" tavla av dessa?
/ They only carried three canvases in the right size. But surely it can be "one" painting of these?

Coming soon x


Skandal? Inte för en rik konstnär. / Outrageous? Not for a rich artist.

x







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar