onsdag 14 december 2016

Tillbaka till stjärnorna. / Back to the stars.




Ikväll har den nya Stjärnornas Krig filmen premiär! Jag har gjort mitt bästa för att undvika allt som på något sätt kan skvallra om handlingen. Jag vill få allt avslöjat under filmens gång. Det har alltid varit bäst, när jag tänker efter. Nyhetens behag. Jag är nog laddad, kanske mer laddad än förra december. Den här historien utspelar sig i samma värld men fokus kommer nog att ligga mer på handling och mindre snack (glöm aldrig "Klonerna anfaller").

Dessvärre kan jag nog inte se den ikväll när det gäller. Det är rätt fullbokat redan samt att jag har annat inbokat just ikväll. På torsdag ska min fru till sin sångkör men fredagen är nog min. Det finns ett förväntansfullt "pirr". Det brukar betyda något bra. Men sedan är jag rätt så miljöskadad från den första vågen på 1980-talet så allt som har med Star Wars får igång mig.

English:

Tonight the new Star Wars movie opens! I have done my best to carefully dodge any kind of spoilers about the plot. I want to be amazed as the story unfolds on screen. It has always proven to be the best, when I come to think of it. I am pretty pumped, perhaps more pumped than last December. This story takes place in the same world but focus might be action rather than talking (never forget "Attack of the clones").

Unfortunately I cannot attend this premiere. It is pretty much sold out and I have other committments just this evening. On Thursday my wife will be with her choir but Friday might be mine. I have a very nice "vibe". It usually means something good. Then again, I am quite damaged from the first wave in the 1980's, so everything Star Wars gets me going.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar