lördag 24 december 2016

Hemlig tomte. / Secret Santa.



För några dagar sedan var jag med familjen till julfina Malmö för det sista av nödvändig handling. Tyvärr är det så, men Landskronas shoppingutbud är rätt kasst. Tja, det beror väl på vad man är ute efter kanske. En del hade vi säkert kunnat hitta i Helsingborg men Malmö är faktiskt vackrare än mycket när det vankas juletider. Jag är ju också en rejäl julmänniska med, så det gör väl sitt.

Malmö 2016.

Väl där hittade vi ett par små julpaket som någon hade lämnat. Jag tände till direkt och bestämde mig för att göra en liknande "kupp". Barnen hittade ett var i Malmö, med bara lite småsaker. Men bara grejen att hitta en julklapp någon annanstans än under granen eller i en strumpa inomhus. Den slump ville jag förmedla.

Sagt och gjort. Hemma i boendet igår och tidigt i morse satt jag och knåpade ihop inte mindre än sju små paket (studsboll, lite Lego, en och annan pryl och annat), som jag fäste fast en liten lapp med:

"God Jul till dig som finner mig!"

Sedan har jag gått runt en sväng idag och fäst dem i lagom barn-höjd i centrum. Hoppas att sakerna blir till glädje för någon. Och visst, såklart hade jag tomteluva på mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar