söndag 4 december 2016

Frukt från Svarta Fredagen (Black Friday). / Fruit from the Black Friday.

Den importerade "högtiden" Black Friday var för inte så länge sedan. I Sverige har det inte ännu blivit lika galet som i "moderlandet" USA (vänta bara ca 8 år till så är vi nog där). För oss som inte kämpade i butikerna fanns det ett och annat på internet till bra priser. I mitt fall hamnade jag på shirtstore. De har bra utbud men ofta lite hårda priser. Men under detta års black friday gjorde jag några fynd.

En regel nu, när vi håller på att rensa allt som vi inte känner att vi behöver (banta ner pryl- och kläd-samlingen), får vi ge ut; sälja eller skänka två saker för varje nytt objekt som kommer in i hemmet. Fyra T-shirts är nu borta eftersom jag fann bra pris på två nya t-shirts. 

Det var väl ett tag sedan jag hade en "riktig" Star Wars t-shirt. Nu inför att en "högtidsstund" infaller den 14 december behövde jag bara något. En enkel, med logotypen. Sedan hade shirtstore också en nedsatt vara med en av mina topp fem hjältar från DC Comics; Blixten! Det hela blev så bra och vackert att julen är räddad. 

Alla mjuka "paket" är inte av ondo... / all soft "parcels" are not a bad thing... 

 Vilken slogan. / What a slogan.


English:

Coming soon...

 En sådan klassiker. / What a classic.

Den snabbaste mannen vid liv. / The fastest man alive.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar