tisdag 23 september 2014

Ur gömslet. / From the recess.

Visst är det kul med överraskningar? Jag fick en för bara någon dag sedan, då jag blev påmind om en tavla som jag faktiskt hade glömt bort att jag hade gjort. Min yngre bror älskar tigrar (och avskyr clowner!) och 2008 gjorde jag en tavla till honom, som antagligen var födelsedagspresent. Det verkar som att jag har spridit ut lite av min konst bland familj och bekanta. Så nu följer lite detektivarbete! Om du är en av dom som har en "Eldstig"-tavla hemma, ta gärna en bra bild på den och sänd den till mig, så att den får en plats i mitt konstgalleri.

English:

Are not surprises fun? I got one just the other day, when I was reminded about a painting that I actually forgot I had made. My younger brother loves tigers (and dislikes clowns!) and in 2008 I made a painting for him, probably a birthday gift. It seems now that I have spread some of my art among family and aquintances. So now it's time for some detective work! If you are one of those who has a "Firepath"-painting at home, do take a good photo of it and send it to me, so it will earn its place in my art gallery.


Den vita Sibiriska tigern. / The white Siberian tiger (2008).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar