lördag 19 januari 2019

Dynamisk. / Dynamic.



Det blir många rundor med färgerna och penslarna om kvällarna, när familjen har gått och lagt sig. Visionen om Årstidsträdet kräver det. Idén måste få bli klar innan jag kan helt lugna mig och slappna av. Det är en sådan här konstnärsgrej, tror jag.

Ikväll har jag lyckats ge varje årstid ett ansiktslyft samt låtit dem flyta samman lite mer. Det kommer att bli riktigt, riktig häftigt när det hela är klart. Väldigt dynamisk både i sitt formspråk och symbolism. Också lite av mitt "flaggskepp" för utställningen. Jag tänkte att jag kanske skulle hinna med 2 nya tavlor innan den 4 februari. Men den här tar så pass mycket tid i anspråk nu att jag inte stressar över det.

Nu ska det till lite knoppar på grenarna till "Våren", prästkragar i gräset i "Sommaren", bättre löv till "Hösten" och mer nyanser till snön till "Vintern". Sedan skulle jag kalla det här för FÄRDIGT!

Det enda som har varit problemet med detta projekt är att det är lite större än vad jag normalt gör. Så det blir till att hålla sig på golvet för att kunna få en bra överblick på vad som händer på duken. I dessa stunder kan jag önska att jag hade en redig ateljé att vara i. Men golvet duger bra så länge.





English:

Coming soon...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar