onsdag 7 oktober 2015

Sand från Ukraina. / Sand from Ukraine.

Ibland händer det att man totalt tappar fattningen över hur talangfulla människor är. För någon vecka sedan återupptäckte jag Kseniya Simonova från Ukraina. Hon gör saker som känns nästan omöjliga med sand. Klippet som jag delar nedan känns högst aktuellt eftersom att konflikten mellan Ryssland och Ukraina är långt ifrån över, fastän nyhetstimmen verkar ibland ha glömt bort den - mitt i flyktingkatastrofen. Vi borde alla tända ett ljus och be en bön för Ukrainas OCH Rysslands folk.

Kseniya har arbetat mycket i vulkanisk sand och efter att ha vunnit den ukrainska versionen av Talang Sverige så har hon blivit ganska berömd utomlands. Jag är väldigt imponerad och rörd av hennes talang. Jag hoppas den får den exponering den förtjänar.


English:

Sometimes it happens that you totally lose your cool over how talented some people are. About a week or so ago I re-discovered Kseniya Simonova from Ukraine. She does things that seem almost impossible, with sand. The clip below feels very up to date since the conflict between Russia and Ukraine is far from over, although the news seem to forget about it sometimes - in the midst of the refugee crisis. We should all light a candle and say a prayer for the people of Ukraine AND Russia.

Kseniya has worked extensively with volcanic sand and after winning the Ukrainian version of Sweden's got talent she has earned a reputation abroad. I am very impressed and moved by her talent. I hope it gets the attention it deserves.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar