måndag 5 oktober 2015

Barnen ska handskas varsamt. / Children should be handled with care.

 Försiktig skiss. / Careful sketch.

Samma dam i vår EFK-kyrka som ville ha hjälp med en tavla för en tid sedan kontaktade mig för någon vecka sedan och hade en till förfrågan. Denna gång till en särskild gudstjänstsamling som ska hållas inom kort, med tid för egen reflektion och bön. Uppdraget för mig var att skapa en bild som skulle kunna användas som bokmärke också. Kul idé.


Än mer försiktigt tuschande. / Even more careful inking.

Bilden föreställer ett barn som vilar i en hand. Jag har blivit lite inspirerad av att använda tusch sedan jag gjorde det till mina novellbilder. Det blir bra här också. Temat är att barn (stora som små) alltid får vila i pappas (Guds) hand. Hoppas att det blir lyckat när gudstjänsten hålls.


English:

Fin effekt med skuggning utanför. / Nice effect with shades on the outside.

The same lady in our EFK-church who wanted help with a painting some time ago contacted me a week or so ago with another request. This time for a special service gathering that will be held soon, with time for reflection and prayer. My job this time was to create an image that also could be used as a book-mark. Great idea.

My child,
I carry you,
when you want,
in My hand.

The imagery is a child resting in a hand. I got a bit inspired using ink since I made images for my short story. It works out well here too. The theme is that children (big and small) always can rest in daddy's (God's) hand. Hopefully it will be a good success when the service is held.

Bokmärke klart. / Book-mark finished.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar