lördag 11 juli 2020

Kymrien, dag 6. / Wales, day 6

5 Augusti / August 5th 2019

06?

Sov dåligt. Vaknade i det mörka rummet och hittade inte telefonen. Var helt säker på att jag hade lagt den en bit bort på golvet då jag hade lyssnat på ljudbok under natten. Men nu var den på vift. Vart hade den tagit vägen? I fruns väska? Fann den sedan bredvid en av våra väskor och lämnade den på laddning medan vi packade och förberedde den sista frukosten i Cardiff, för den här gången.

Vi bestämde oss för att skänka överbliven mat till andra som fortfarande var kvar på Nos Da, vilket uppskattades. Kort efter frukosten hämtade vi våra grejer och lämnade in nyckeln. En morgonvandring genom Cardiff följde. Hållplatsen var vid stadsbiblioteket. På andra sidan gatan från där vi hade ankommit till staden första dagen.

8.20

Bussen kom och vi fick en till skakig färd tillbaka till flygplatsen. Vi skrev in oss rätt tidigt och fick därför vänta en längre stund. Vi gjorde en sista koll men bestämde oss för att inte köpa fler saker i Kymrien.

11.40

Plan mot Amsterdam gick till slut upp i luften. G-kraft igen! Pang! Och så slog tröttheten till för mig. SÅ trött jag hade blivit idag, men det var svårt att somna. KLM bjöd på sockerkaka och cola. Hur som helst så halvsomnade jag ändå.

Det första vi gjorde efter vår 2 timmars färd till Amsterdam var att hitta nästa port. Så att vi visste vart vi skulle gå när det var dags att flyga mot Arlanda. När det var klar var högsta prioritet MAT! Och inget snabbt "fly & go" igen... nej, nej... Vi hamnade på LEON. Helt ok ställe. Min chili con carne var bäst tror jag. Fruns sötpotatis med blomkål smakade inte särskilt mycket.

14.25

Nu fick vi gå på planet mot Arlanda.Efter en kort stund var vi iväg igen. KLM bjöd på samma sorts klämma som förut. Och nu somnade jag av på riktigt.

15.35

Nu kunde vi se Arlanda och helt plötsligt kändes allt underligt och tryggt bekant igen. Från det här hållet hade vi dock svårt att hitta busshållplatserna för långfärdsbussarna norr mot Hälsingland. Men det löste sig trots lite mindre irritation.

16.35

Nu var vi iväg. Skriver nu om detta om den sista dagen på resande fot 2019. Bussföraren är en cool kille med ett rejält rasta-hår. Det är många intryck från resan. Ska summeras och renskrivas för bloggen.  Tack och hej.....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar