fredag 18 augusti 2017

Huvudtexten klar. / The main text now finished.




Nu är det bara 2 dagar kvar tills novellen ska vara inne. Det är alltid så här när något ska vara inne, det sker lite i sista minuten. Men den här gången har jag övertaget. Texten är i princip klar, det är bara ett stycke kvar som måste fasas samman och sedan måste jag korrekturläsa texten grundligt. Jag har en dramaturgi som verkar fungera. Inledning och historiens utveckling känns nu i hamn. Slutet måste knyta ihop allt nu bara.

Det är ju säkert många som tar chansen när det dyker upp ett sådant tillfälle. Genre var frivilligt, så i mitt fall blev det nutidsfantasi (vår vanliga vardag och värld, fast med en liten skruv på det hela)  med lokal förankring i min hembygd. Det kan fungera. Vinner jag så publiceras den på 20 internetsidor och i 25 fysiska tidningar. Det skulle ju vara bra publicitet och lite bekräftelse på att jag kan skapa världar. Mer information kommer.


English:

Now there are only 2 days left due for the short story. It is always like this if something is to be handed in, always at the last minute. But this time I have the upper-hand. The text is pretty much finished, one piece of the story left to fuse together and then I will have to proof-read it thoroughly. I have a plot that seems to work. The prelude and further development feels secure. The ending needs to tie it all together now.

There are surely many that jump at such an opportunity. The genre was optional, in my case I wrote a story within the urban-fantasy genre (our everyday life and world, but with a twist) with a local connection to my home province. It might work. If I win the text will be published on 20 web-pages and in 25 physical magazines. It would be great publicity and a confirmation that I know how to create worlds. More information will follow.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar