söndag 19 juni 2016

Elva år. / Eleven years.

Igår var elvaårsdagen för mig och min fru som gifta. Jag minns dagen före, själva bröllopsdagen, dagen som följde och allt runtomkring, väldigt tydligt. Ett före och efter, för elva år sedan.

Mycket hjärta, smärta, upptäckande, skratt, bus, glädje, ångest, beundran, gråt, äventyr, samtal och lycka har det varit. Men ändå väl värt den resan framåt mot våra elva år som man och hustru. Idag, söndag, träffade jag ett par som firade diamantbröllop, alltså sextio år tillsammans. Det, och bara det fenomenet att par är gifta, är nog rätt ovanligt i dagens Sverige.

Många känslor och tankar åker i parallella spår idag, jag för elva år sedan och jag idag - vad har ändrats och vad har varit konstant? Ibland kan det vara av egenintresse kanske, att utvärdera sig och kolla av alla parametrar. Min förhoppning är såklart att vägen bakåt och vägen framåt kan knytas ihop för att skapa ytterligare elva år av äktenskap med kvinnan jag älskar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar