tisdag 12 augusti 2014

Suomi!

Flaggan härstammar från 1800-talet. / The flag stems from the 1800's.

Jag drog mig ett tag för att skriva det här inlägget, eftersom jag inte kan finska mer än ett par fraser och ord. Men för att vara rättvis i sann nordisk anda måste Finland och finska vara med. Därför blir det mer ett kort och försiktigt utforskande än att jag ger prov på mina finskakunskaper. Lite hyllning med, för några av mina favoritprogram när jag var barn var JUTTU - språka på finska (minns speciellt ett troll som åkte skidor). Men jag tycker om att höra finska, Finland har också en dramatiskt spännande historia. Sisu!

English:

It took me a while before I wrote this entry, since I can't speak Finnish more than a few phrases and words. But all is fair in true Nordic spirit and of course I had to include Finland and Finnish. Because of that, it's more of a short and carefully exploring rather than me giving a sample of my knowledge in Finnish. Sort of a homage as well, because some of my favourite children's shows growing up were JUTTU - talk in Finnish (a vivd memory of a skiing troll comes to mind.). But I like listening to Finnish, Finland also have a dramatic exciting history. Sisu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar