lördag 7 april 2012

!良い一日を   (God dag!/Good day!)

Min dotter som mangafigur.
My daughter as a Manga figure.

När min dotter fyllde 2 ville jag göra något lite galet, och vad kan vara mer galet än japanska tecknade serier? De är ofta väldigt fria i sin utformning och färger (inom sin genre) så det blev en lite tuff tjej med typiskt rosa hår och en liten medhjälpare på axeln. Svårigheten här var att få ordning på en rätt så jämn hudfärg. Jag lade ett par extra lager vitt innan jag blev nöjd. 

When my daugter turned 2 I wanted to do something slightly crazy, and what can be more crazy than Japanese cartoons? They are often rather free in their layout (within the genre) so it ended up with a tough girl in pink hair and a little side-kick on the shoulder. The difficulties here would be getting an even skin colour. I laid a couple of extra layers of white before I was satisified.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar