fredag 29 september 2017

Konst på stan. / Art in the city.

Varje år så här på höstkanten, nära Landskrona Kulturnatt, så anordnas det också ett veckolångt evenemang som kallas 'Konst på stan'. Lokala konstnärer samarbetar med butiker i staden och får ställa ut en tavla i deras skyltfönster.

Jag har missat tillfället varje gång föregående år men i år var jag välkommen, sade föreningen som anordnar det. Dessvärre anmälde jag intresse lite för sent ändå, för broschyren som visar vem som ställer ut var, har redan gått till tryckeriet. Så jag kommer inte vara med på den fysiska broschyren.

För idag var jag in till en butik för att fråga (hemligt än så länge), det verkar till 90% klart att jag får ett fönster. Men som sagt, ännu inget klart. Men mer info kommer såklart här om jag vet mer framöver.


English:

Each year during Autumn, close to Landskrona Cultural Night, they are holding a week-long event called "art in the city". Local artists do a co-op with the city's shops and get to display a painting in their display window.

I have missed out on the opportunity previous years but this year I was welcome, the community said that host the even. Unfortunately I declared my interest too late anyways, for the pamphlet that show who is displaying art where, had already been shipped to the printing company. So I will not be shown on the physical broschure.

And today I was searching for shops, found one (secret for now), it seem to be 90% sure that I will get to use a window. But nothing is clear for certain. But more info will follow as soon as I know more.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar