måndag 11 april 2016

Tavla med ännu en gång, symboliska undertoner. / Painting with yet another symbol-undertone.

Brandhjärta...





Hela vårens kalender är mer eller mindre späckad av högtidsdagar tycker jag. Något eller någon firas under de flesta helgerna. Det kan kännas svårt att hinna med allt eller att alla ska få den uppskattning i form av tid, som de förtjänar.

I år så är det inte mindre än tre (mig själv inräknat) som fyller 40 i den omedelbara bekantskapskretsen. En av dessa hade öppet hus hemma hos sig - något som jag inte kunde närvara på.

Så jag fick för mig att jag kunde visa min uppskattning någon dag efter istället. Personen i fråga har haft betydelse på många sätt och på sistone har vi också haft någon session då vi jammar tillsammans. Damma av gitarren...

Fyller man jämnt tycker jag att en tavla är på sin plats. Inspirationen hämtas en hel del från Dream Theatre's fantastiska skiva "Images & words". Personen som fick tavlan känns som en krigsman för sin familj, brinner för sina ideal och vaktar dem bägge med varsamt hjärta.


Flame-heart...






English:

This Spring's calendar is more or less fully booked of festival days, in my opinion. Something or someone is to be celebrated during most weekends. It can feel a bit hard to make time for it all or that each person celebrating gets the appreciation and time they deserve.

This year there are no fewer than three (myself included) that turns 40 in the immediate circle of aquintances. One of these held an open house celebration at his house - something I could not attend.

Then in dawned on me that I could show my appreciation some day after instead. The person in question is of importance in more ways than one and of late we have also jammed once. Dusting off the the guitar...

In a case like this I do believe a painting is in place. It was heavily inspired by Dream Theatre's fantastic album "Images & words". This person recieving the painting feels like a warrior for his family, burns for his ideals and guards them both with a careful heart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar