fredag 29 april 2016

Allt på samma gång. / All things at once.

 Stiligt med fluga. / Classy with a bow-tie.


Idag är det en vecka sedan min familj åkte upp till Östergötland. Själv har jag varit här, mestadels jobbat och städat hemmavid (den vanliga uppförsbacken). Eftersom jag har jobbat en hel del så har jag inte haft mycket tid till konsten. Men var lugna, det rör sig alltid bilder eller delar till bilder, uppe i huvudet.

Igår fick jag veta att min vikarietjänst på en skola i Lund blir omvandlat till 100% tjänst terminen ut. Glädjande nyheter (jag fick lägga band på mig för att inte bli för teatralisk), men såklart också ett större ansvar. Från och med nästa vecka blir det repetitioner inför "En midsommarnattsdröm" varje kväll. Nästa vecka är det också bröllop för en vän här i Landskrona. Allt på en gång med andra ord.

Men allt är positivt. Jag har en mer eller mindre en fast inkomst fram till juni. Jag tror inte jag kunde leta efter bättre kollegor, än de som finns på den skolan. Arbetet med pjäsen går också framåt och nu börjar replikerna sitta. För någon vecka blev jag lite stjärnbombad då jag fick veta att rocken som jag kommer använda bars av Sven Wollter när han spelade Tycho Brahe på Ven.



En titel. / A title.



Today it's been a week since my family went up to Östergötland. I've been here myself, mostly working and tidying at home (the usual up-hill battle). Since I've been working quite extensively I've little time for art. But rest assured, there is always images spinning around or parts of images, up in my head.

Yesterday I learned that my substitute-position at a school in Lund had been transformed into a 100% service for the rest of the term. Great news (I had to restrain myself not becoming too theatrical), but of cours that means a greater responsible. Starting with next week there will be rehearsals for "A Midsummer Night's Dream" each evening. Next week also sees friend in Landskrona getting married.

But it is all good. More or less I have a steady income up until June. I don't think I could have looked for better collegues, than those who work at this school. The work with the play is also progressing and now my lines are starting to sink in better. Just a week or so ago I was a bit starstruck to find out that the coat I will wear has been worn by Sven Wollter when he played Tycho Brahe on the island of Ven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar