lördag 27 juni 2020

Äktenskapsring. / The marriage union.

I tider som denna får alla anpassa sig. Så har det också blivit för saker som bröllop. Ett par som vi känner lite, ska gifta sig idag. Men bara en riktigt, riktigt liten cirkel har blivit inbjudna. Jag tänkte krascha festen lite ändå genom att ge bort en liten tavla.


Nu var det ett ganska bra tag sedan vi såg det här paret, då ogifta, men jag minns att mannen brukade lyssna på en bibellärare som heter John Piper. Därför tyckte jag att det kunde vara passande med ett citat från honom.




Majuskeln är helt handmålad. Jag har inte kommit på ett bra sätt att sätta text på målardukar än. Om allt ska målas med pensel tar det LÅNG tid. Men första bokstaven skulle handmålas, det visste jag. Resten blev ditskrivet med Shapries.

Det blev ändå ok. En tavla går ju att placera på många sätt. Ställa i en bokhylla, sätta på väggen eller på ett ministaffli någonstans strategiskt. Vid vigslar är det ofta annars gåvor som tar plats. Jag vet att paret kommer att vara lite trångbodda (2 vuxna + x antal unga vuxna) i ett radhus. Så en platt skrifttavla tänkte jag kunde vara perfekt!


English:






Coming soon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar