söndag 20 september 2020

Återknytning / Re-kindling

 

Nässjö.

Fisk. / Fish.

Under bron. / Under the bridge.

Och så... har jag tänkt att vidareutbilda mig. För tillfället jobbar jag på en skola och undervisar i ämnet bild. Ett ämne som självklart ligger lite varmt om hjärtat. Nu är det så att jag har ett halvt ton universitetspoäng i humaniora (religion, historia, drama), ämnen som jag inte har fått använda mycket i min "karriär". 

Graffitti i Jönköping. / Graffitti in Jönköping.

Förhoppningsvis mitt universitet i 1.5 år. / Hopefully my University for 1.5 years.

Så jag har hoppat på Lärarlyftet i Jönköping, en kurs för lärare, av lärare - för pedagoger som undervisar i bild men inte har behörighet i ämnet.

Hotellboende. / Hotel living.



English:

xxx




Snygg arkitektur. / Nice architecture.

En av Sveriges sista teologiska bokhandlare. / One of Sweden's last theological bookstores.




För mig heter folkhögskolan alltid "Viebäck".
/ To me this folk high school will always be known as "Viebäck".

                                               
Färdig för den här gången. / Finished for this time.

                                    
Inte lätt att ta bilder från tåget. Men... skog! / Not easy to make photos from a train... forest!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar