söndag 30 oktober 2016

Pausknappen. / Paus button

Den 17 oktober spelade Teater Oscar den sista föreställningen av "Pensionat Sensommar" på teater Sagohuset i Lund. Inför den här perioden av repetitioner och marknadsföring så hade föreningen tagit steget ut i cyberrymden. Skaffat egen sida på Facebook och surfplatta för att testa nya sätt. På olika sätt tror jag att det har hjälpt för att nå ut. Uppfattningen är att det kom fler än förra året.

Men jag glider från och med denna pjäs från Teater Oscar på obestämd tid. Livet drabbade under den här hösten. Ett kort vikariat som förvandlades till heltidstjänst, familjeliv och dottern som börjar första klass med allt vad det innebär. Att då lägga till amatörteater och andra saker som jag tackade "ja" till på detta blev för mycket. Stressen blev för stor och för mig fick det märkbara förändringar. Mest psykiskt men till sist satte det sig på kroppen. Då får det vara stopp!




Det är en konstig känsla att faktiskt märka hur något som man egentligen älskar sakta blir nåt som man inte längre har passion för. Att JAG skulle känna avsmak för teater känns långt borta. Men där är jag nu. Nu följer en tid med att läka ut stressen. Sen får vi se vad som sker.

Tack Oscar för lärdomar på scenen. Kanske vi ses senare.





English:

Coming soon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar