onsdag 3 oktober 2012

Min dialekt. / My dialect.

Jag är väldigt fascinerad av språk och dialekter. I det här klippet försöker jag (på knackig engelska - var lite nervös liksom) introducera andra i den dialekt jag talar när jag inte har fullt upp med att få andra att förstå mig. Alltså, då jag uteslutande använder rikssvenska.

I am very fascinated by languages and dialects. In this clip I'm trying to (in broken English - I was a bit nervous) introduce others in the dialect I speak when I'm not busy trying to make myself understood. That is, when I'm only use Standard Swedish.


2 kommentarer:

  1. :)Kul!

    Fast i "Jarse" Järvsö "bi dä lit anna ol"

    Dialekter är fantastisk, synd bara att de är på väg bôrscht...

    SvaraRadera
  2. eram borscte, jö harint prata dialekt på 40 år mende gåint ut, nä ja träffa nån hemifrån sa kom man in i de igen

    SvaraRadera