söndag 3 juli 2016

Jongleringsbollar. / Juggling balls.

Jongleringsbollar! Det var lite av mitt signum att alltid bära med mig jongleringsbollar i en läderpåse när jag hjälpte Tomten mellan 2000-2005. Jag lärde mig aldrig att jonglera ordentligt eller utveckla den konsten men kan tillräckligt mycket för att få tre bollar att gå runt några varv. Originalbollarna har blivit slitna men finns undanstuvade någonstans. Påsen har dock hållit i alla år. Den bar jag i ett bälte och den har varit med på många äventyr i skogarna utanför Mora.

På tal om Mora så drar det nu snart ihop sig. Den 24 juli är det dags för en samling på Tomteland där gamla och nya hjälpredor sammanstrålar. Jul är det ju den 24 december, den 24:e jul(i) kan vi alla önska varandra God Juli!



Inköpt under Skoklosterspelen 1998 / Bought during the Skokloster Jousting Games in 1998.


English:

Juggling balls! It was a little bit of my trademark to carry juggling-balls with me in a leather bag when I helped out Father Christmas between 2000-2005. I never learned to juggle properly or develop that art but know enough to get three balls to spin around a few laps in the air. The original balls have been tarnished but are put away somewhere. The bag, however, have survived all these years. I wore it in a belt and it has been on many adventures in the forests outside Mora.

Speaking of Mora, it is close now. On July 24th it's time for a gathering at Santaworld where old and new helpers converge. Christmas (or Yule) is on December 24th, on July/Yul(e) 24th we can all wish each other a Merry Yul(e) tide!


Köpte från Fler Bollar i Luften. / Bought from Several Balls in the Air.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar